søndag, desember 31, 2006

2006 er død. LEVE 2007!!

Så sitter jeg her da. På den siste dagen i 2006. Tenker litt på hva som har skjedd, hva jeg skulle ønske ikke hadde skjedd, og det jeg syns burde, eller skulle, ha skjedd. Men, når alt kommer til alt, så er det vel fint lite av de "ønske ikke hadde skjedd"-tingene jeg kan styre. Har mistet venner og bekjente som døde fra oss mye tidligere, bråere, råere og mer uventet enn jeg hadde trodd. Men slik er livet. Sorgen og gleden går hånd i hånd. Uten det ene, har jeg ikke det andre. Jeg må godta at livet kommer uten bruksanvisning, og må finne ut av det selv som best jeg kan. Og stort sett går det jo heldigvis bra. En fattig trøst, men det er nå den jeg har. Har jo hatt mange gleder også. Gode minner har jeg fått laget meg. Og mange gyldne øyeblikk med både ungene, gubbelure og nære venner har fått plass i hodet og hjerte. Mye latter. Heldigvis mer latter enn tårer.

Men én ting kan jeg styre, og det er disse forsettene da. Som jeg skal ha hver nyttårsaften. Jeg tar de forsåvidt ikke så seriøst, for stort sett er det mål som er uoppnåelige, for det krever at jeg også endrer personlighet. Og når alt kommer til alt, trives jeg 95% av tiden med den personligheten jeg har. Men når de mørke maurtankene mine kommer, ja da skal du se jenta som skal endre seg da. Men slik blir det sjelden. Heldigvis. Hensikten med forsettene burde jo være å opprettholde/ vedlikeholde de egenskaper man har og trives med. Og hvis man på død og liv skal sette seg et stort mål som å endre ting ved seg selv, ja da bør man være motivert. Jeg er stort sett IKKE motivert til å endre noe. Både til ergrelse og fortvilelse for meg selv og de rundt meg, men hallo- det er meg. Ta meg eller la være.

Men gitt at jeg kunne lage meg noen forsett og faktisk klart å overholde dem uten at det kostet meg noe? Hmmmm. Da har jeg ønskelisten klar. Og jeg tror jeg klarer å klore den ned innen 20 sekunder.

1. Ta grunnfag norsk.
2. Ikke holde, bare gå, på fest. Og rekorden burde ikke være vanskelig å slå...
3. Sørg for å bli spurt om ting før jeg tilbyr meg.
4. Gjøre jobben min bedre.
5. Bli en bedre lytter.
6. Bli en bedre kone.
7. Bli en bedre mor.
8. Gjøre rent oftere.
9. Skifte sengetøy oftere.
10. Klippe hekken
11. Kutte ned ( ikke nødvendigvis slutte) på røyking
12. Trene
13. Øve på piano
14. Se mindre på tv.
15. Ikke få fartsbot
16. Ikke få parkeringsbot
17. Ta videreutdanning
18. Minne de rundt meg på at de betyr noe for meg!
19. Generelt- SKJERPE MEG.

Vel, det var det. Fort gjort. Det meste selvfølgelig helt uoppnåelig, men det kan jo ligge og murre i bakhodet. Så hvis jeg skulle få noen innfall, kan jeg jo kryssjekke med denne listen. Og blir jeg ikke flinkere- så kan jo dere som kjenner meg, printe ut listen og vite at intensjonen hvertfall var der. I dag.


Til dere alle: HA EN RIKTIG FIN START PÅ DET NYE ÅRET.

La du merke til at punkt 20. Slanke meg IKKE sto på lista? Jeg er ikke DUM heller da. Hva var det jeg sa om realistiske forventninger????

1 Kommentarer:

Blogger Anja sa ...

Debra...
Hva i alle dager skal du med en sånn liste?????
Nr. 5,6,7,18 og 19 er allerede punkter som du er superbra på, regner vel med at du er det på 4 også!!
Punkt 2.... HALLO, skal du ikke ordne fest for oss???? snufs, hyl, gråt...
Nr. 3 Grunnen til at du tilbyr deg å hjelpe før folk spør, er fordi du har verdens beste hjerte!!!!
8 og 9 er grusomt kjedelige ting!!!
10 ikke særlig bedre enn 8 og 9!!!
12 tja, kanskje vi skulle trent opp høyre armen litt før Geilo... ;)
13, ja det kan du godt gjøre, morsomt at noen kan spille på annet enn slurva..
14???? Du tenker ikke på CSI og spøkelsene våre vel???
15 og 16...HELT GREIT!!! :)
1 og 17, hummmm begynner å lure på om du har ADHD, du bare MÅ gjøre noe HELE TIDEN du!!!!!

Sånn nå har jeg godt i gjennom lista de, og har funnet ut at det eneste nytt års forsettet du trenger å ha, er å drekka og kose deg på Geilo!!!
Glad i deg!!!! ;)

10:27 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden